Trip Via Ferrata

16. – 18. října 2015

Výlet začíná srazem na místě odjezdu klasicky před budovou EF. I přes to, že se výletu zúčastnili studenti ze Španělska, všichni byli na místě včas.

Cestovali jsme pohodlným minibusem cca 4 hodiny až do Gosau, kde jsme byli ubytování v chatě Bergblick v krásných plně vybavených apartmánech po 4 – 5 osobách. Po příjezdu se polovina studentů, kteří nepochopili, že strava není zajištěna, vydala pěšky do 2 km vzdáleného supermarketu, Ani déšť nás neodradil.

Druhý den jsme odjížděli v 8:30 k jezeru Vorderer Gosausee, kde na nás již čekali instruktoři (http://www.vzhurudohor.cz/). Ti nám dali odpovídající vybavení a provedli nás rychlo-kurzem lezení po ferratách. Pak už nás čekala samotná ferrata (obtížnost A-C), pro většinu studentů to bylo vůbec poprvé, co něco takového zkusili. První úsek byl zkušební, kde se ukázalo, kdo bude schopen pokračovat dál do výšin (někteří museli být zachránění už v polovině prvního úseku J ). Po úspěšném zdolání ferraty u jezera jsme se přesunuli o pár kilometrů dál na další, kde si dobrovolníci za odborné asistence vyzkoušeli zdolat ferratu obtížnosti D-E. Ostatní šli lehčí cestou B-C a na závěr vybrané trasy si všichni vyzkoušeli slaňování. Poté už jen skupinové foto u vodopádu a zpátky na apartmány.

Po večeři a teplé sprše jsme se všichni sešli v suterénu v herně, která byla vybavena stolním fotbálkem, společenskými hrami a ping pongem, a strávili zde poslední společný večer. Někteří si po zaslouženém výkonu dopřáli i saunu.

V neděli jsme v 10:00 opustili ubytování a vydali jsme se domů. Cestou jsme se zastavili v malebném Bad Ischlu, kde jsme navštívili známé letní sídlo císařovny Sissi a její rodiny a proslulou cukrárnu. Káva a dort nesměly na závěr chybět.

Všem se tento adrenalinově zaměřený výlet líbil, a proto jsme se rozhodli, že v letní semestru budeme akci opakovat.