Průvodce pro mentora

Jak se stát mentorem?

Vyplněním online přihlášky na našich stránkách či kontaktovat vedení Mezinárodního studentského klubu.

Jak získám svého studenta?

Zahraniční student je mentorovi přidělen na základě předem uvedených jazykových preferencí (může se stát, že budete pomáhat i studentovi s jinými jazykovými znalostmi, než jste uvedli, to se děje na základě nedostatku studentů s danými jazykovými znalostmi, ale anglický jazyk si vždy procvičíte) a příslušnosti k fakultě (nicméně můžete pomáhat i studentovi z jiné fakulty). Přednost při „rozdávání“ studentů mají noví mentoři před mentory, kteří již dříve svého studenta měli. Důvodem je to, že chceme aby každý měl možnost si mentoring vyzkoušet během svého působení v klubu.

Studenti přijíždějící v zimním semestru se přidělují většinou v červenci, poté co dostaneme seznam přijíždějících studentů od zahraničního oddělení. Studenti přijíždějící na letní semestr se přidělují většinou v prosinci.

Co mě čeká potom?

1. Kontaktovat svého Erasmus studenta před jeho příjezdem do ČR a zeptat se ho, s čím potřebuje pomoci (alespoň 3 týdny až měsíc před plánovaným příjezdem – v ZS přijíždí většinou v září, v LS přijíždějí v únoru). Vyplnit nám formulář prvního kontaktu.

2. Před příjezdem studenta mu zodpovědět různé otázky : nejčastější dotazy se týkají ohledně ubytování, dopravy z letiště, vybavenosti kampusu atd.

3. Nejdůležitější částí je zpříjemnit studentovi příjezd do ČR. Zahraniční student má za sebou několik hodin na cestách. Takže je nutné ho vyzvednout na nádraží v Českých Budějovicích (nebo i v Praze) a při té příležitosti mu vysvětlit, jak se dostane na koleje, na univerzitu a jak se kupují lístky na MHD.

4. Doprovodit studenta na koleje a pomoci mu s ubytováním, neboť kolejné angličtinu moc neovládají. Vysvětlit mu, co a jak funguje na kolejích.  Studenti mají většinou sami dotazy. V případě, že nejste ubytováni na kolejích, tak se hned ptejte kolejných, které vám vše ochotně vysvětlí.

5. První dny jsou pro  studenty nejdůležitější pro získání pozitivních dojmů. Mentor se mu snaží co nejvíce pomoci. Pomoc se týká s vyřízením internetu na kolejích, zařízení studentské karty nebo ISIC, prohlídka kampusu a případně dané fakulty.

6. Dále je potřeba pomoci studentovi s běžnými potřebami jako nákup. Doporučit mu či ukázat obchody nedaleko univerzity či případně i dál (Globus, Tesco, Kaufland, nákupní středisko na Šumavě, Mercury a Igy).

7. Pak už zbývá jen zůstat v kontaktu s Erasmus studentem a v případě potřeby mu pomoci a poradit.

8. Zábava a úžasný semestr se zahraničními studenty :)

 

CHECKLIST k vytištění.

 

Rozšířená a detailnější verze „Příručka pro mentory“ se připravuje!

 

Comments are closed